Het strategisch planningsproces bekeken vanuit de ogen van een marketeer! Managed by Stephanie Thys

Zoeken naar marketing boeken:

amazon boeken

Samenwerking Jeroen.com - Amazon.com

dinsdag, december 19, 2006

De blog - een nooit geziene openheid

Een Nederlands journalist beklaagde zich er een tijdje geleden over dat een CEO op zijn eigen blog zijn ontslag had aangekondigd. Op die manier kunnen journalisten hun werk niet meer doen ... Dat journalistiek een andere vorm krijgt is wel duidelijk. Blogs creëren een nieuwe openheid, en dat is een grotere uitdaging voor de bedrijven zelf dan voor journalisten.

In het voornoemde geval ging het nog om een CEO, die normaal gezien wel moet weten wat hij/zij wel of niet mag vertellen op een blog. Het ligt echter anders voor een mastodont als Microsoft waar meer dan 1500 medewerkers elk hun eigen blog hebben.

Maar tot verbazing van velen heeft dat nog niet geleid tot grote problemen. Verantwoordelijke bloggers voelen blijkbaar spontaan aan wat wel en niet kan, want bij Microsoft bestaat er nergens een officiële 'policy' over wat en hoe medewerkers kunnen bloggen.


Rekenen op het gezond verstand van je medewerkers houdt natuurlijk ook een pak risico's in. Er is altijd wel iemand die het niet eens is met de aanpak van een bedrijf, of die een andere visie heeft op wat kan en niet kan. Maar hoe groot is dit probleem eigenlijk? Eigenlijk is er helemaal niets aan de hand, als je niets te verbergen hebt ...

Hoog tijd dus om onze bedrijfsvisie in lijn te brengen met wat de maatschappij en de consument wil, en vervolgens authentiek en transparant te communiceren. De toekomst is namelijk aan de open en eerlijke merken en marketeers!

Bron: www.digimedia.be

 
© 2006 Stephanie Thys