Het strategisch planningsproces bekeken vanuit de ogen van een marketeer! Managed by Stephanie Thys

Zoeken naar marketing boeken:

amazon boeken

Samenwerking Jeroen.com - Amazon.com

dinsdag, november 28, 2006

Steeds meer bedrijven besteden marketingactiviteiten uit

Er is een significante groei in het aantal bedrijven dat specifieke marketingactiviteiten uitbesteedt aan externe gespecialiseerde marketingbureaus. Dit blijkt uit de resultaten van het onderzoek dat The House of Marketing vandaag bekendmaakt.

Er zijn drie essentiƫle conclusies die uit dit onderzoek naar voor komen:

Eerste conclusie: bepaalde activiteiten worden beduidend meer uitbesteed dan andere.De meest uitbestede activiteiten zijn;- marketingstrategie en marketingplan: het ontwikkelen van een marketingstrategie samen met een consulent; - projectmanagement: het uitbesteden van specifieke projecten aan een derde partij omwille van een gebrek aan tijd en/of expertise. Marktonderzoek is het type activiteit dat het meest wordt uitbesteed.

Tweede conclusie: grote bedrijven nemen het voortouw.Grote bedrijven met meer dan duizend medewerkers doen meer beroep op externe adviseurs in marketing. Kleinere bedrijven doen dit veel minder.

Derde conclusie: aanvullende expertise en snellere respons zijn de voornaamste motieven.Een specifieke activiteit vereist een gespecialiseerde professional. Deze expertise is vaak niet in het bedrijf zelf aanwezig en wordt dus extern gezocht. Het aantrekken van externe specialisten in marketing stelt bedrijven ook in staat om sneller resultaten te boeken.

Bron: The House Of Marketing

 
© 2006 Stephanie Thys