Het strategisch planningsproces bekeken vanuit de ogen van een marketeer! Managed by Stephanie Thys

Zoeken naar marketing boeken:

amazon boeken

Samenwerking Jeroen.com - Amazon.com

woensdag, november 15, 2006

'De charmante huurster van de tweede etage...'

Aanleiding voor de campagne is de Dag van de reclame die op 24 november in België wordt gehouden, meldt de Raad voor Reclame: ‘We lopen allemaal te koop met wat we hebben en laten het aan de andere over om zich te laten verleiden.’ En op bijgaande slipjesuiting komt de aap uit de mouw. 'Aan u om u al dan niet te laten verleiden,' luidt het advies.

Van de vermakelijke Vlaamse tekst citeren we graag nog wat meer, letterlijk. ‘Wie heeft er ooit beweerd dat het alleen de merken zijn die reclame maken? Valt de reclame die de plezante nonkel op het familiefeest voor zichzelf maakt dan niet op misschien? De orgeldraaier heeft echt geen aap bij omdat hij dat een leuk dier vindt. De politieker koopt geen groene designbril omdat zijn oude bril versleten was. We zijn allemaal reclamejongens en –meisjes. Vaders, moeders, politieke partijen, openbare besturen, publieke figuren, ngo’s. Het is één groot verleidingsspel van ’s morgens tot ’s avonds.

We proberen ons allemaal van onze beste kant te laten zien en de aandacht te vestigen op de punten die we in de kijker willen zetten. Het zit gewoon in onze natuur.’























Bron: reclamewereld.blog.nl

 
© 2006 Stephanie Thys