Het strategisch planningsproces bekeken vanuit de ogen van een marketeer! Managed by Stephanie Thys

Zoeken naar marketing boeken:

amazon boeken

Samenwerking Jeroen.com - Amazon.com

woensdag, oktober 11, 2006

Het strategische marketingplan

Nadat er een marktonderzoek geweest is, is het van belang dat de markt doelgericht behandeld wordt. Het marketingplan is hiervoor een goed instrument en is gericht op strategische & tactische vraagstukken. Het strategisch marketingplan heeft vaak de volgende structuur:



  • Samenvatting van de huidige activiteiten

  • Opstelling van een interne- en externe analyse en een SWOT-tabel

  • Het maken van strategische keuzes: wie zijn mijn klanten?+ Positionering - waarom koopt die klant bij mijn bedrijf?

  • Definieren van actieplannen (product, prijs, personeel, distributie en promotie)


Een overzicht van
gerealiseerde projecten

Een overzicht van enkele voorbeeldprojecten

Bron: Witteveen Techno Consultancy

 
© 2006 Stephanie Thys