Het strategisch planningsproces bekeken vanuit de ogen van een marketeer! Managed by Stephanie Thys

Zoeken naar marketing boeken:

amazon boeken

Samenwerking Jeroen.com - Amazon.com

woensdag, oktober 18, 2006

Blogs: een goede strategische keuze?

Over de vraag of blogs een uiteindelijke meerwaarde brengen aan een bedrijf wordt nog steeds hevig gediscussieerd. Met andere woorden: is het gebruik van blogs strategisch wel een goede keuze?

Charlene Li van Forrester Research heeft (als eerste?)
een start gemaakt met het kwantificeren van de ROI van webloggen. Ze splitst het op in drie kenmerken: Benefits, Costs en Risks (SWOP). Door deze apart te bekijken en een waarde toe te kennen, kun je tot een zekere conclusie komen.

Het is een werk in wording en er wordt om input gevraagd ter verbetering en verscherping. Aanrader om eens door te nemen en je eigen gedachten over te laten gaan...

Bronnen:
www.frank-ly.nl, http://blogs.forrester.com

 
© 2006 Stephanie Thys